Szeretettel köszöntelek a Pénzügyi tervezés-tanácsadás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyi tervezés-tanácsadás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pénzügyi tervezés-tanácsadás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyi tervezés-tanácsadás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pénzügyi tervezés-tanácsadás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyi tervezés-tanácsadás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Pénzügyi tervezés-tanácsadás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pénzügyi tervezés-tanácsadás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Most olyan dologról olvashatsz, amiről valószínűleg már hallottál, de
sejtésem szerint nem vetted elég komolyan. A mai társadalomban a
legfontosabb érték a bizalom. Az emberek nagyon sokszor a bizalom
alapján mondanak el valakinek valami olyasmit, amit a másnak nem. A
kapcsolatokon kívül a bizalomnak fontos szerepe van az eladásban, minél
nagyobb bizalom van a vevő és a termék/eladó között annál nagyobb az
esély, hogy eladja.
Nem hiszel nekem, hogy tényleg ilyen fontos? Akkor nézzünk egy példát!
Van egy ember akinek a 2 legjobb barátja, akiknek nagyon tetszett egy
film, elmondja ezt neked, hogy milyen sokat nevet, ez és ez volt
benne... te megbízol az barátaidban, meg se fordul a fejedben, hogy át
akar verni. Hiszel nekik, és azt mondod, hogy lehet tényleg ilyen jó, és
bemész és megveszed a jegyet. Ez a bizalom miatt volt ilyen egyszerű
máskülönben lehet, hogy órákig kerestél volna a neten egy filmet, amit
megnézel, vagy sokáig gondolkoztál volna azon, hogy elmenj -e a moziba.
Ugyanígy, amikor beszélgetsz a partnereddel, és van köztetek bizalom,
akkor akármit mond, hogy mit csinált, akármennyire is számodra őrültség
elfogadod, és bízol benne. Lehet, ha ezt más mondja, hogy ott volt
ilyenkor, akkor benne nem bíznál meg, és nem hinnéd el neki. Amikor
megszűnik egy kapcsolatban a bizalom, akkor előjönnek a negatív érzések:
féltékenység, kétkedés, bizonytalanság stb. Ilyenkor a kapcsolat elkezd
romlani. A bizalmat meg kell őrizni ahhoz, hogy jó kapcsolatod legyen
bárkivel, enélkül, nehezebb dolgod lesz.
A bizalom fontos tényező a kapcsolatoknál ugyanúgy, mint az eladásnál. A
bizalmat ki kell építeni, majd megtartani, ennyi az egésznek a lényege.
A bizalmat jól olvasod az eladásnál is meg kell tartani, hogy
visszajöjjön a vevő, és újra vásároljon valamit. Egy eladás nem ér
annyit, mintha az illető minden héten venne valamit, ezt a nagy
multicégek is tudják, ezért van különböző jutalmak vásárlások után,
hűségkártyák.
Akkor nézzük elejétől a végéig! Mi a bizalom építés?
Amikor megismersz egy másik embert, akárhol az valószinüleg nem bízik
benned, ez nem azt jelenti, hogy fél tőled, vagy nem tűnsz neki
szimpatikusnak, nem nem erről van itt szó. Amíg nem tudsz semmit a
másikról, addig sok az ismeretlen, nem tudom, mit csinál, mit akar itt,
sok a kérdés, és a bizonytalanság, ami nem jó érzés. Tehát amikor
valakit először látunk akkor nem csoda, ha nem bízik bennünk. Vannak
olyanok, akik könnyebben megbíznak a másikban és vannak olyanok, akik
nehezebben, de tény, hogy 5 perc alatt se lehet olyan bizalmat ki
alakítani, mint apa-fia, vagy anya-lánya kapcsolat között. Nyilván a
szüleidnek inkább mondasz el olyan dolgokat, ha megbízol bennünk, nem
félsz tőlük, hogy mit gondolnak, hanem egy erős kapcsolat van köztetek.
Ahhoz, hogy ilyen bizalmas, vagy ha ennyire nem is de mindenképp egy
bizalmas légkört kialakíts 3 dologra van szükséged:
Idő
Kell egy bizonyos idő amíg megszokod a másikat, lehet, hogy ez egy
bemutatkozás, és egy jó poén és utána már megbízol benne van úgy, hogy
egy két hónap kell ahhoz, hogy megbízz benne, és a barátodként tekints
rá, ez egyénenként változó. Ezt nem lehet sürgetni, ki alakul magától,
vagy nem.
Az idő nem elhanyagolható tényező, vásárláskor se, ha azt mondod a
vevőnek, hogy fél percet alatt találjon magának valamit, majd vegye meg
és viszlát, akkor elvetted tőle az időt. Nem volt ideje arra, hogy
meggyőzze magát miért is kell neki az a termék.
Ismeret
Amikor a másik embert kezded egyre jobban megismerni, egyre több
információt szerzel róla, egyre több közös pontotok van, egyre több
témátok, akkor kezd benned egyre jobban megbízni, és kezdesz számára
fontosabb lenni, akihez kötődik.
Ugyanez igaz vásárláskor a termékről, minél több információt szerzünk,
annál könnyebben vesszük meg. Információt nem csak a termékről gyűjtesz,
hogy hányan vették meg az idő alatt amióta te a boltban vagy, hány
ember kosarában van az, mennyibe kerül, milyen minőségű, hanem a
környezetről is. Ha nincs a boltban rajtad kívül senki, akkor másként
tekintesz arra a helyre, mintha tele volna. Kritikusabb leszel, jobban
megnézed az árakat. Így nehezebben jön létre a kötődés közted és az árú
között.
Kötődés
A kötődés akkor jön létre, ha tudod, hogy az a személy/dolog számodra
értéket ad, valami örömteli dolognak a forrása. Lehet, hogy megnevettet
téged egy illető, vagy valakivel jókat beszélgetsz, vagy egy másik
emberrel futsz, ezek számodra mind értékek, és örömteli dolgok ezért,
több időt vagy vele, majd vagy közben is kötődsz hozzá. Az emberi
kapcsolatok bármily nehéz elfogadni, érdek kapcsolatok, nem úgy mint azt
ahogy sokan gondolnák. Az ember mindig azzal van ha választhat, akivel
jól érezheti magát, akit ő kedvel is és egyben hasonlít valamennyire a
hangulata a másikéhoz. Persze van úgy, hogy olyannal vagy aki nem ad
neked semmi jót, ez a megszokás miatt van és amiatt, hogy túlságosan
kötődsz hozzá.
Az eladás során ugyanúgy létre kell jönni a kötődésnek, valami pozitív
hatása kell lenni a terméknek, amiért megveszi a vásárló, és amikor ez a
vásárló számára valami nagyon fontos cél dolog eléréséhez vezethet, és
elhiszi, hogy ebben van a megoldás, akkor megveszi. Ekkor már kötődik a
termékhez.
A bizalom megőrzése
A bizalom megőrzése arról szól, hogy nem rombolod le a nehezen
felépített bizalmát. A bizalmat nagyobb/sok hazugsággal, megalázással,
átveréssel, olyat mondtál róla, amit nem kellet volna vagy bármi mással
lehet lerombolni. A bizalmat becsüld meg mert ezt nehéz kiépíteni, de
könnyű lerombolni.
A vásárlás után a bizalom megőrzése ugyanúgy fontos, hogy a vevő higgyen
a termékben és visszajöjjön. A bizalom megőrzésre, a legegyszerűbb az
ha folyamatosan értéket, tudást, információt kapnak.
http://sidoviktor.blogspot.com/2011/02/bizalom-fontossaga.html
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!